Saturday 23 October 2010

Study overseas

Alhamdulillah da settle 1 paper. jd boleh la nak take 5 kejap ^_^
hoyea hoyea~

PhotobucketTadi dok usha2 profile kawan kawan kt facebook. Alhamdulillah aku tengok depa cam happy je. hemmm~ Ramai jugak eyh yang study overseas..

Kenapakah aku x dipilih untuk study abroad? ada banyak possibilities mungkin kalu aku pegi study abroad aku akan :

1. Hanyut dengan arus semasa
2. Aku akan jadi malas
3. Aku akan nangis2 homesick (aku dok Malaysia sorang2 x nanges2 pun)
4. Time on the way nak pegi tempat aku study tu kapal terbang terhempas.
5. Aku asyek merayau2 je ke sekitar negara tu
6. Aku x blh cope ngan studies.

Dan lain lain yang mungkin boleh menjadi kemungkinannya...

Hmm... papehal pun aku memang jealous to the max kt korang2 yg study abroad. walaupun ni isu lapok tp ia still segar di hatiku dan mindaku. Kata orang tua tua kalu jealous belajar takpe kan kan kan...

"....boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu  padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui" (Albaqarah:216)

Ayat ni selalu engatkan aku kalu aku sad kenangkan insiden tu....... Aku yakin bahawa aku merancang dan Allah merancang tetapi Allah adalah sebaik-baik perancang.

semangat
Kata mak, "takpe nanti dapatkan cgpa 3.7 dapat sambung masters". Tapi dapatkah aku?
InsyaAllah ... Jia You!!!

0 Ucap-ucapan untuk izzah:

+Pengikut2+