Saturday 22 May 2010

PSDZA'10


Alhamdulillah lepas 2 benda..
Last week aku pegi  Pertandingan Debat Sultan Zainal Abidin kt UITM terengganu..
fuuh.,., memang best! preparation 1 week, sungguh memenatkan.. 
Berlangsung dari 16 May- 18 May 2010


Ni adalah penyertaan pertama Uniten utk pertandingan debat antara universiti2 pantai timur. 
cth:Uia kuantan, KBT, UDM, UITM Tganu, UMT dll
Uniten hantar 2 team : Team A dan Team B.

Team A
    

Team B

Sifu -Abg Rizal-

Penyokong
Qilah n Pers

First round sume team kene berlawan 6 match.Then utk Quarter final kene menang 2 then masuk semi menag boleh masuk final. Pertandingan debat ni gune konsep Power match. Aku pun x faham cane ia berlangsung.

Alhamdulillah Team A menang 4/6 match utk 1st round. Then menang Quarter boleh masuk semi. Menang Semi final dapat masuk final. After than lawan ngn tuan rumah Uitm Dungun namun, nasib x menyebelahi kita. Kalah dapat no 2. Tapi tu pun da kire bonus utk kami sebab aim just masuk semi final je. Ucapkanlah Alhamdulillah~


Aku sebagai reserve dapat la tengok macam2 gaya debat. Jadi lepas ni aku nak practise lagi n aku nak masuk line up plak! x maw jadi reserve dah. This time aku kasi la chance..lalala~ poyo terlbeh!
pengalaman tu penting. kene tengok dulu.

Actually aku pun x faham kenapekah Abg rizal letak aku kt team A ni, padehgal at first supposedly aku dok kt team B je.. pelik2 je..


Abg rizal kate aku beruntung sebab x berdrbat, tetibe dapat naik stage amek piala amek2 pix,,
hahahahha~~~


bersama kawan2 baru >> Rakan2 UIA

Lepas balek dari uitm on our way to Muadzam Shah, kami singgah la kejap kt Megamall,, main2 bowling dulu baru la sambung perjalanan ke Uniten.




 

Semoga prestasi debat Uniten semakin meningkat. Jom kawan2 same2 kite improve our skill!
Supaya uniten sentiasa gemilang di mata dunia!! insyaAllah..

Photobucket

 

3 Ucap-ucapan untuk izzah:

Izzat Syamil said...

bgos2..tahniah kpd anda!

yad_element said...

tahniah2

izzah said...

terime kaseh kawan2 :)

+Pengikut2+