Monday 24 May 2010

Aktiviti dengan warga wargi pekaya

 oke ni 2nd aktiviti yg aku pegi last week...

JEJAK MENARA 
Tarikh: 20 May 2010
Tempat: Masjid Negeri Pahang, Kuantan
Anjuran: Persatuan yayasan AnakYatim Pahang (Perkaya)

aku jadi fesi untuk program kali ni,,, sungguh seronok.Ade banyak modul yang dijalankan. And sume module yang dijalankan dilaksanakan pasti ade sebab dan tujuan serta matlamat yang akan memberikan manfaat kepada pelajar dan fesi juge :)

 
me and my partner of the day > amzar
Ape yang aku dapat tengok la daripada adek2 ni depa ni pemalu sangat,, sangat3 pemalu, well,sebenarnye depa ni bukanla sume anak yatim, tp ade jugak yang dok kt rumah kebajikan atas dasar keluarga yang miskin, dibuang keluarga dan lain-lain. aku xde la tanye sebab takut mengguris perasaan depa, almaklumlah depa ni sensitive. Grup aku group 8 : Bakal Pemimpin bangsa.. nampak la dalam kesusahan depa tu ade kesungguhan untuk belajar, 


At first depa ni cm malu2 nak cakap with each other, namun after a few hours nampak la sedikit perubahan, depa da boleh cakap2 dah boleh gurau2 n tego2 each other.. Alhamdulillah,, tu la antara matlamat kami untuk buang sifat malu terlampau depa, Bukan lah bermakna kami nk buat sifat malu tu secara total, tapi nak depa berani untuk bersuara dan jangan jadikan kekurangan yang ade pada diri itu sebagai satu halangan untuk maju, malah jadikan ia satu cabaran dan kelebihan untuk terus bergerak kehadapan, insyaAllah

Daripada program ni aku bukannye nak ajar depa semata mata, tapi aku nk didik diri aku n nk bawa diri aku untuk bermuhasabah dan bersyukur dengan ape yang aku, betapa aku ni beruntung apabila masih ade ahli keluarga yang masih sayang kt aku masih ade parent, hidup makan sume cukup x de sape nk buang aku. And sepanjang program aku sentiasa memperingatkan diri aku agar menghargai ape yang aku ada..
IZZAH BERSYUKURLAH!
Dari program ni jugak aku rase sronok sebab dapat ramai kawan baru, although most of the fesi tu aku memang da kenal. 
-amzar-Abg feruz-Abg syafix-Kak lela-Bella-Ain-Fizi-Sab-AbgAidil-
-Abg Hadi-Arra-Izzah_abgNaqib-KakYana-AbgMisteri-Nafili-AngTAjul-Zira
-Kak Ika-

Akhir kalam (cewwah), aku doakan agar depa2 ni berjaya dalam hidup n sentiasa diberkati Allah..insyaAllah........ Adek2 sekalian belajar rerajen taw!! jupe lagi insyaAllah...


Wahai Tuhan kami! Berilah rahmat kepada kami dari sisimu dan sediakanlah
Petunjuk bagi kami dalam urusan kami ameen ya rabbal alamin~


2 Ucap-ucapan untuk izzah:

Izzat Syamil said...

cam best jerk?

izzah said...

haha,,memang best pon

+Pengikut2+