Saturday 1 January 2011

Debat Royal 2010

Alhamdulillah diberikan masa lapang dan kesihatan oleh Allah s.w.t pada hari ini. Dan aku berpeluang untuk update blog setelah sekalian laaaaaaaaaammmmmmmaaaaaaaaaaa tak update. A little bit lazy ^_^

Last month aku terpaksa dan dipaksa last last minute masuk pertandingan Debat Piala Diraja kt UTHM, Batu Pahat. 

Date: 17th Dec 2010 - 22nd Dec 2010
Venue : Universiti Tun Hussein Onn Malaysia 

Kami dok kt sana selama 5 hari . Sepatutnya 6 hari tp 5 hari je sebab kami x dapat nak masuk quarter n ade banyak kelas, quiz, assignment yang perlu di-settle-kan. 

Aku masuk team Junior 2 je. Dimana matlamat penghantaran group ni adalah sebagai proses belajar dan menimba pengalaman. Ni baru first performance aku sejak aku berkecimpung dalam dunia debat. Banyak benda wooo aku belajar. Rasa bersyukur sebab aku dipaksa join. Rasa cam gian nak berdebat lagi selepas ni. Aku join 6 matches. 

Pusingan 1 : Washington dan Tehran : Buku bertemu ruas
Pusingan 2 : Selat Tebrau semakin sempit 
Pusingan 3: "Green politic" merawat politik Malaysia
Pusingan 4: Blok Ekonomi menyongsangkan globalisasi
Pusingan 5: Makdonalisasi (Mcdonalization) memugar citra tempatan
Pusingan 6: 'Keranamu Myanmar' ASEAN lebih bermakna 

Group aku menang 1 daripada 6 match..sedihkan tp takpela for the first time is quite ok, tp team2 UNITEN lain dpt bagus2 je result, but depa da senior, padan la dgn experience depa yang banyak tu..huhu
 
 my dear team mates 

 Hem hope lepas ni kami nak lebih rajin berlatih and kene lebih banyak menimba ilmu *cewwah kene banyak bace current issues and practise bercakap supaya lebih fluent. So that in the future aku dapat meningkatkan diri ke taraf yang lebih tinggi insyaAllah.... 

adios amigos gua choww dulu..
assalamualaikum



2 Ucap-ucapan untuk izzah:

Zatul Iffah Fakharuldin said...

cun la gmba yg first sekali kat dlm entry ni

izzah said...

style biase la tgk la sape yg snap

+Pengikut2+